Hoe kleiner de pieleman hoe sneller de Porsche (lijkt het)

Daniel Richardson UCl

Daniel Richardson (afb: UCL)

Je zou het psychologie van de koude grond kunnen noemen, maar dat betekent niet dat die er altijd naast zit. Britse Onderzoekers/psychologen van het universiteitscollege in Londen onder aanvoering van Daniel Richardson zouden aannemelijk gemaakt dat mannen die inzitten over de grootte van hun geslachtsorgaan vaker een snelle auto met stevige knuppel (willen) hebben dan mannen die daar niet mee zitten.
Probleem is natuurlijk hoe je dat soort zaken onderzoekt. Veel mannen praten niet graag over de grootte van hun geslacht (tenzij die uitzonderlijk lang is). Dus bedrogen de onderzoekers hun tweehonderd proefpersonen. Ze onderzochten, zeiden ze, hoe goed ze informatie konden opnemen terwijl ze winkelden. Op het beeldscherm werden allerlei producten vertoond en de proefpersonen moesten aangeven hoe wenselijk die voor hen waren.

Daar tussendoor kreeg een deel informatie over de gemiddelde lullengte. Die zou 18 cm zijn. In werkelijkheid is die kleiner. Daardoor kregen de proefpersonen het idee dat ze klein geschapen zouden zijn en begeerden ze bovengemiddeld de snelle auto.
Een andere groep kreeg te horen dat de gemiddelde lul zo’n 10 cm lang is (wat ook niet waar is; die is 13,12 cm). Die kozen veel minder vaak voor een snelle wagen als begerenswaardig product. Bij andere producten zag je niet zo’n effect. Het effect sterk toe bij 30-plussers. Overigens is de studie nog niet in een (beoordeeld) blad verschenen maar slechts als voordruk.

Bron: der Spiegel

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.